کارتن لمینتی چیست ؟

کارتن لمینتی چیست ؟

ین کارتن جز باکیفیت ترین انواع کارتن است که علاوه بر بسته بندی محصول با اهداف بازاریابی و فروش بیشتر از آن استفاده میشود. این نوع کارتن به دلیل ظاهر مطلوب و آراسته، برای بسته بندی کالاهای صادراتی نیز کاربرد زیادی دارد.

 کارتن لمینتی

کارتن لمینتی یکی از لوکس ترین و باکیفیت ترین انواع کارتن می باشد که برای بسته بندی محصولات خاص کاربرد دارد. همانطور که می دانید، بسته بندی هر محصول نقش زیادی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن محصول دارد. این کارتن‌ها هم از ظاهر شیک و مدرن برخوردارند و می توانند توجه تمام مشتریان را به خود جلب کنند.

برای تولید این نوع کارتن از دستگاه های خاصی استفاده می شود و طراحی های چاپ شده روی آن ها هم به صورت کاملا خلاقانه و جذاب می باشد.

این نوع کارتن از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است و به همین دلیل جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین کارتن ها برای بسته بندی به شمار می رود. در ادامه اطلاعاتی در خصوص این کارتن ها و نحوه ساخت آن در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

لمینت چیست؟

تاریخچه ساخت لمینت – Laminate به سال 1977 و کشور سوئد برمی گردد و اولین عرضه این ماده در بازار هم در سال 1980 اتفاق افتاد. طولی نکشید که لمینت به یک ماده مصرفی پرطرفدار تبدیل شد و به تدریج در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت. این ماده درواقع یک نوع پوشش پلاستیکی به شمار می رود که در صنایع مختلفی از جمله بسته بندی و چاپ کاربرد دارد.

امروزه این نوع کارتن به یکی از بهترین کارتن ها برای بسته بندی کالاهای لوکس و گران قیمت تبدیل شده است. همچنین از این نوع کارتن برای بسته بندی و حمل و نقل کالاهای حساس که به محافظت بیشتری نیاز دارند استفاده می شود. استفاده از کارتن لمینتی در کنار بسته بندی اهداف بازاریابی و تبلیغاتی را نیز دنبال میکند.

کارتن‌های لمینتی هم از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردارند و هم از نفوذ آب جلوگیری می کنند. از طرف دیگر، ظاهر زیبا و جذاب این کارتن ها هم در محبوب بودن آن ها بی تاثیر نیست!

چاپ لمینت چیست؟

برای چاپ لمینت ( Litho laminated printing )، طرح مورد نظر را روی سطح مربوطه چاپ می کنند. سپس این مقوا یا پوستر چاپ شده را به کمک چسب مخصوص مثل چسب سیلیکات روی کارتن می چسبانند یا به عبارت بهتر آن را لمینت می نمایند. سپس جعبه مورد نظر را به کمک این ورق لمینت شده تولید خواهند کرد.

مراحل تولید کارتن لمینتی

فرایند تولید و ساخت کارتن لمینتی به صورت مرتب و مرحله به مرحله به شرح زیر است:

  1. مشخص کردن طرح و برند مشتری و طراحی آن روی کارتن
  2. مشخص کردن خط تیغ کارتن
  3. طراحی و ساختن قالب
  4. چاپ طرح مشخص شده روی مقوای گلاسه
  5. سلفون کشی روی مقوای چاپ شده در مرحله قبل
  6. لمینت کردن مقوای چاپ شده روی ورق کارتن
  7. فرایند دایکات
  8. فرایند لب چسب یا منگنه کردن

مصارف کارتن های لمینتی

از مهم ترین مصارف و کاربردهای کارتن لمینتی، تولید جعبه برای انواع میوه های مختلف، به خصوص کارتن میوه های صادراتی می باشد. همچنین این کارتن ها برای بسته بندی محصولاتی که حساس به شکستن هستند، مثل لامپ یا لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی، هرگاه مشتری یک بسته بندی زیبا و جذاب و درعین حال بسیار مقاوم نیاز داشته باشد، استفاده از جعبه‌های لمینتی پیشنهاد می شود.

ارسال نظر

مقالات مشابه

ادامه مطلب
کارتن5 لایه چیست ؟

کارتن5 لایه چیست ؟

کارتن پنج لایه یکی از انواع کارتن است که برای بسته بندی محصولات مختلف به کار می رود. این نوع کارتن‌ها همانگونه که از نامش پیداست، از 5 لایه کاغذ ...
ادامه مطلب
چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی

نوع چاپ و بسته بندی محصولات، تاثیر زیادی در خرید مردم دارد. امروزه مردم در کنار کیفیت، به بسته بندی و طراحی جعبه های آن نیز توجه می کنند. ...
ادامه مطلب
بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار این روزها هم برای مصرف کنندگان و هم شرکت‌ها و برندها اهمیت زیادی پیدا کرده است. به طوری که استفاده از بسته بندی پایدار برای هر ...