بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار این روزها هم برای مصرف کنندگان و هم شرکت‌ها و برندها اهمیت زیادی پیدا کرده است. به طوری که استفاده از بسته بندی پایدار برای هر نوع محصولی یک ضرورت برای شرکت‌ها به حساب می‌آید. مصرف کنندگان در شرایط یکسان، محصولی را انتخاب می‌کنند که دارای جعبه‌های تمام بازیافتی باشد. امروزه اهمیت به محیط زیست هم به دلیل آن که به آن نیاز داریم و هم از لحاظ توسعه برند و جذب مشتری اهمیت زیادی پیدا کرده است.

البته قوانین بسیار سخت گیرانه در خیلی از کشورها نیز در رشد این نوع بسته بندی‌ها کم تاثیر نبوده است.

برای کم کردن میزان ورود گازهای گلخانه‌ای و کربن به محیط زیست، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده مجبور به استفاده از تکنولوژی‌های روز شده‌اند تا بسته بندی‌های پایدار یا سبز را تولید کنند.

در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با اهمیت بسته بندی سبز یا بسته بندی پایدار آشنا کنیم و مزیت‌های بسته بندی سبز را برشماریم.

ابتدا باید ببینیم که بسته بندی سبز یا پایدار چیست و سپس به سراغ مزیت‌ها و انواع آن خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

بسته بندی پایدار چیست؟

به زبان خلاصه بسته بندی پایدار، بسته بندی‌ای است که تاثیرات مخرب بر محیط زیست نمی‌گذارد و یا به کمترین حد خود می‌رساند. حال ممکن است از روش‌های مختلفی باعث شود که بسته بندی پایدار یا سبز حاصل شود.

یک روش آن است که از مواد اولیه خام یا صد در صد قابل بازیافت این نوع بسته بندی ها ساخته شود. نوع دیگر این است که بسته بندی یا جعبه‌هایی ساخته شود که چرخه عمرش زیاد باشد و پس از استفاده از محصول بتوان از بسته بندی آن استفاده‌های دیگری کرد.

یک روش دیگر این است که در فرایند تولید و زنجیره تامین به محیط زیست اهمیت داده شود و کمترین حد از کربن و مواد مضر برای محیط زیست وارد آن شود که در نهایت نتیجه کار یک بسته بندی پایدار یا سبز حاصل می‌شود.

به دلیل رشد استفاده از بسته بندی پایدار و سبز و علاقه زیاد اکثر مصرف کنندگان، در بسیاری از صنایع، علی الخصوص صنایع بسته بندی، میزان تولید پلاستیک‌های قابل تجزیه و جعبه‌های تمام بازیافتی بسیار رشد کرده است.

اهمیت بسته بندی سبز یا بسته بندی پایدار چیست؟

مهم‌ترین دلیل استفاده از بسته بندی سبز یا پایدار، قابلیت بازیافت آن است. با بازیافت بسته بندی‌ها، می‌توان چندین بار از یک ماده خام استفاده کرد و ضرر بسیار کمتری برای محیط زیست دارد. همین علت نیز برای مردم و مصرف کنندگان اهمیت فراوانی دارد.

آن‌ها ترجیح می‌دهند از محصولاتی استفاده کنند که بسته بندی پایدار دارند. به همین علت دومین اهمیت بسته بندی پایدار یا سبز برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان همین است: جذب مشتری!

بله با استفاده از بسته بندی پایدار، مصرف کنندگان و مشتریان به احتمال بیشتری از محصولات شما خرید می‌کنند. زیرا اولین چیزی که در یک محصول خودنمایی می‌‌کند بسته بندی و طراحی آن است. وقتی مصرف کننده ببیند که یک محصول از بسته بندی پایدار استفاده کرده است، حس خوبی نسبت به تولید کننده و محصول داخل آن بسته بندی، پیدا خواهد کرد.

همین ایجاد حس خوب در مشتری است که بسیاری از تولید کنندگان حاضر هستند برای آن‌ها پول زیادی خرج کنند.

زیرا مشتری‌ای که حس خوبی نسبت به یک محصول داشته باشد، به احتمال زیادی مشتری وفاداری خواهد شد که حاضر است همیشه برای خرید آن محصول، یک فروشگاه را کامل جست و جو کند تا آن را پیدا کند.

ارسال نظر

مقالات مشابه

ادامه مطلب
کارتن لمینتی چیست ؟

کارتن لمینتی چیست ؟

ین کارتن جز باکیفیت ترین انواع کارتن است که علاوه بر بسته بندی محصول با اهداف بازاریابی و فروش بیشتر از آن استفاده میشود. این نوع کارتن به دلیل ...
ادامه مطلب
کارتن5 لایه چیست ؟

کارتن5 لایه چیست ؟

کارتن پنج لایه یکی از انواع کارتن است که برای بسته بندی محصولات مختلف به کار می رود. این نوع کارتن‌ها همانگونه که از نامش پیداست، از 5 لایه کاغذ ...
ادامه مطلب
چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی

نوع چاپ و بسته بندی محصولات، تاثیر زیادی در خرید مردم دارد. امروزه مردم در کنار کیفیت، به بسته بندی و طراحی جعبه های آن نیز توجه می کنند. ...